دوره نرم افزار های نقشه تحت وب (web gis)

در دوره نرم افزاری (web gis) قصد داریم تمام کاربردهای این سیستم و نحوه برنامه نویسی آن را به شما آموزش دهیم.

WebGIS فرم پیشرفته ای از سیستم اطلاعات جغرافیایی موجود در بستر وب است. تبادل اطلاعات بین یک سرور و یک مشتری انجام می شود. سرور یک URL منحصر به فرد دارد تا مشتریان بتوانند آن را در وب پیدا کنند. این دوره در حوزه دوره های برنامه نویسی وب قرار میگیرد.

کاربردهای نرم افزار webgis

WebGIS نیاز به ایجاد برنامه سفارشی شده را کاهش می دهد. این مورد بستر برای ادغام GIS با سایر سیستم های تجاری فراهم می کند و همکاری بین سازمانی را امکان پذیر می کند.همچنین WebGIS به سازمانها اجازه می دهد تا به درستی کلیه داده های جغرافیایی خود را مدیریت کنند.

GIS چیست؟

Geospatial Intelligence System)GIS) سیستمی متشکل از سخت افزار ، نرم افزار و برنامه های رایانه ای است که داده های ارجاع شده به زمین را ضبط ، ویرایش ، تجزیه و تحلیل ، دستکاری و تجسم می کند. افراد برای انجام فعالیتهای پیچیده از نقشه های GIS بر روی میز کار ، رایانه و تلفنهای هوشمند خود استفاده می کنند؛ این خود یکی از دلایل یادگیری دوره برنامه نویسی WEBGIS می باشد.

روش کار این نرم افزار

WebGIS تجزیه و تحلیل داده های مکانی یا جغرافیایی را به روشی انجام می دهد که قبلاً امکان پذیر نبود. پیش از این ، برای پاسخگویی به مجموعه سوالات از پیش تعیین شده ، داده های مکانی باید پردازش ، ویرایش ، اصلاح و استخراج می شدند.

اکنون ، داده ها به نقشه های وب یا خدماتی تبدیل می شوند که با لایه های مختلف به یک webGIS ترکیب شده و امکان پاسخگویی به هر نوع سوالی را فراهم می کنند.

معرفی دوره برنامه نویسی WEBGIS

داده ها برای رفع مشکلات و پاسخگویی کاربردی به سوالات، آماده شده و راه حل کلیدی را ارائه می دهند. در حال حاضر دیگر لازم نیست داده ها برای هر سوال جداگانه بررسی شوند؛ چرا که Web GIS بسیار انعطاف پذیر ، سریع ، قابل تنظیم و قادر به ایجاد گردش کار کارآمد است.

آشنایی با برخی از مزایای Web GIS در دوره برنامه نویسی WEBGIS

با کمک اینترنت ، مشتری ها می توانند بدون در نظر گرفتن فاصله سرور و سرویس گیرنده از یکدیگر ، به اطلاعات مکانی در وب دسترسی پیدا کنند. WebGIS مزایای مشخصی را نسبت به GIS رایانه های قدیمی ارائه می دهد.

در ادامه به برخی از مزایای Web GIS می پردازیم:

  • برنامه های کاربردی

برخلاف GIS دسک تاپ ، که به تعداد مشخصی از متخصصان GIS محدود می شود ، webGIS می تواند توسط همه افراد یک سازمان و همچنین عموم مردم مورد استفاده قرار گیرد. قطعا مخاطبان فراوان، درخواست های گسترده ای دارند.

برنامه هایی مانند نقشه برداری از جاده خیابان ، مکان یابی برای برچسب گذاری عکس های شخصی ، ردیابی دوستان و نمایش نقاط اتصال WiFi چند نمونه از این موارد هستند.

  • قابلیت کراس پلتفرم

بیشتر استفاده کنندگان از سرویس WebGIS ، مرورگرهای وب مانند Internet Explorer ، Google Chrome ، Mozilla Firefox ، Apple Safari و غیره هستند. از آنجا که این مرورگرهای وب، با استانداردهای HTML و JavaScript سازگار هستند ، WebGIS نیز که به مشتری های HTML متکی است معمولاً از سیستم عامل های مختلف مانند لینوکس ، ویندوز و سیستم عامل مک اپل پشتیبانی می کند.

جمع بندی

در نهایت یادگیری دوره نرم افزاری (web gis) بهترین انتخاب برای پیشرفت شما می باشد؛ پس تا فرصت کافی دارید آن را فرا گرفته و استفاده کنید.

مشاهده بیشتر

نظرات

متوسط امتیازات

0
بدون امتیاز 0 رای
رایگان!
0 نقد و بررسی

جزئیات امتیازات

5 ستاره
0
4 ستاره
0
3 ستاره
0
2 ستاره
0
1 ستاره
0

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دوره نرم افزاری (web gis)”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *